Przejdź do głównej zawartości

Chromebook XE303C12-A01UK




Do tego się trzeba przyzwyczaić i nauczyć nowych skrótów klawiaturowych, a to pomimo mojego entuzjazmu dla tego sprzętu trochę mnie zniechęca i czasami wkurza.

Mój egzemplarz nie miał zainstalowanego systemu. Aby to zrobić potrzebujemy pamieć USB i inny komputer na którym skopiujemy obraz systemu. To nie jedyny moment kiedy potrzebowałem innego komputera aby coś zrobić na chromebooku.

Klawiatura to największy minus tego urządzenia.
Brak klawisza DEL, aby go "mieć" wciskasz ALT+backspace - bez sensu.
Caps Locka brak, można co prawda przypisać jego funkcję klawiszowi , ale wówczas traci się szybkie wyszukiwanie. Jest też metoda z dwoma klawiszami.
Mam wersję brytyjską chromebooka i w związku z tym klawisz enter jest inny(pionowy a nie poziomy) często wciskam klawisz "\" który znajduje się w miejscu gdzie jestem przyzwyczajony. Już dodałem w serwisach aukcyjnych automatyczne zapytanie o wersję amerykańską klawiatury.
Są też plusy klawiatury, a mianowicie klawisze głośniej ciszej używa się bez klawisza Fn więc czynności typu głośniej/ciszej, jaśniej ciemniej wykonuje się szybciej/wygodniej. Ponadto klawiaturka jest bardzo wygodna.

Wkurza mnie przewijanie na toutchpadzie - przyzwyczajony jestem że jednym palcem przesuwam po gładziku i strona przewija się w stosownym kierunku. Tutaj muszę użyć dwóch palców.
Brak sprzętowego lewego klawisza touchpada. Funkcję prawego klawisza przejęło tapnięcie w gładzik dwoma palcami.

Póki co nie wiem jak dostać się do udostępnionych zasobów w sieci lokalnej.

Prędkość działania mogłaby być lepsza. Przełączanie się pomiędzy otwartymi kartami(np 12 kart)  trwa czasem do 3 sekund.

Rozmiar 11,6` jest świetny. Przez jakiś czas miałem sprzęt z 10' ale to zbyt mały ekran.
Kąty odchylenia też mi pasują. Matowy ekran świetnie się sprawdza na powietrzu.
Mój egzemplarz (używka) wytrzymuje około 5 godzin na baterii.

Drukowanie też nie jest proste, najlepiej aby drukarka miała wbudowaną obsługę Cloud Print - moja nie ma :( muszę drukować przez inny komputer.

Niestety ale jako drugiemu właścicielowi chromebooka nie przysługuje 100GB przestrzeni w Google Drive.

Jest lekki.
Zero wiatraków które szumią - tak powinno być.
Podoba mi się uchylane maskowanie slotu SD. Natomiast żal że karta chowa się tylko do połowy.

Tam gdzie nie ma WiFi działa moja karta USB to Ethernet Adapter.

Normalnie chromebook po zamknięciu klapy jest usypiany i ponowny rozruch to dosłownie klika sekund. Usypianie ma też swoje minusy bo bateria szybciej się rozładowuje.
Zimny start jest tylko trochę dłuższy.

Dziwi mnie że gdy przywracam ustawienia fabryczne i ponownie się loguję na swoje konto, nie są pobierane np. ustawienia sieci WiFi które miałem wcześniej skonfigurowane - taką możliwość ma przecież Android.

Przez kilka dni pracowałem na wersji "Deweloperska – niestabilna" i o ile system zachowuje się stabilnie to działał  jednak wolniej.
Na tą chwilę używam wersji beta.
Przy powrocie z wersji dev na stabilną lub beta system jest czyszczony i uruchamia się jak nowy. Natomiast przejście ze stabilnej na beta lub dev po prostu są instalowane "poprawki i system uruchamia się zachowanymi ustawieniami i kontem. 
Czekam z niecierpliwością na moment kiedy będzie można używać aplikacji z Androida na chromos.

Jestem bardzo zadowolony z zakupu tego sprzętu, w cenie za jaka go nabyłem.

Po bardziej szczegółowy test zapraszam tu



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lyck Sosnowe wrzosowiska rodziny Koschull

 Sosnowe wrzosowiska, budynki mieszkalno gospodarcze rodziny Koschull. Lyck - Ełk Kiefernheide - Sybba - Szyba Chodząc po lesie natknąłem się na 3 słupy. Na dawnych mapach , to miejsce nie ma żadnej nazwy. 1938r W sieci znalazłem słabo opisane zdjęcie które idealnie mi pasuje do znaleziska. 1930-1940r Pasują mi tu te 3 słupki jak, pokrywa się też z układem starej mapy i tym co jeszcze dziś zostało w lesie po fundamentach, oraz nazwisko Koschul. A tak wygląda teren na mapach Geoportal.gov.pl Niestety nie doszukałem się niczego o tej rodzinie.

EnerGenie EG-PMS2-LAN

Nie polecam! Zdarzało się jej zawieszać, kontrola z aplikacji na komórce często nie działała. Lepiej sprawowała się aplikacja innej firmy (aczkolwiek do zarządzania jedynie lokalnie). Do tego jej piszczenie i brzęczenie było strasznie irytujące i męczące. Po 2 latach przestały się odzywać dwie sztuki, zdaje się że to układ sterowania padł, bo jeden strasznie się grzeje a w drugiej sztuce piszczy.

Forticlient VPN SSL Stop 40%

Na Windows 10 po którejś tam aktualizacji przestało działać połączenie VPN w aplikacji forticlient. Zestawienie połączenia kończyło się zawsze przy 40% z komunikatem jak niżej. Nie pomaga ponowna instalacja clienta, jedynie przywrócenie systemu sprzed aktualizacji windowsa, ale to żadne rozwiązanie. Problemem jest ustawienie proxy w IE (pomimo tego iż nie powinno ono mieć znaczenia). Należy je wyłączyć.